What do I do?

This is the forum to discuss all of those video games you love playing or that are coming out. From Transformers video games to Fighting games to Sports games ... whatever makes you a happy Seibertronian. Just keep it the topics and conversations game and console related.

What do I do?

Postby SlyTF1 » Mon Dec 27, 2010 11:40 pm

Motto: "If my first sacrifice wasn't enough, maybe you would prefer to pay with your funky blood."
Weapon: Plasma Beam Rifle
I got Fallout 3 for the PC today, and my life got screwed up again. I tried to install the game on my computer, the damn thing doesn't work on windows 7. I try to go in and fix it so that it does. And every time I use that program (Notepad++), it says something about "check if file is open in another program" WTF is that!? Every time I try to use that program it says that!!! Then, I try to save it again and accidentally deleted the game's engine off my computer!!! This dumb ass computer! Every time I try to save something on that program, it never works! I tried to save it again and it says I need administrator permission! I'm on the administrator thing, and nothing is working!!! WTF am I supposed to do? Is my computer screwed, or is there a way to get it back? I am so pissed at this computer, you piece of ****! I tried everything and it still doesn't work! I waited so long to get this, and life comes around and takes a crap in my freaking face! Why? I'm getting tired of this crap happening to me all the damn time!!! :BANG_HEAD: why can't anything ever work normally!? Instead, everything I do somehow gets ruined or destroyed.
I Am.
User avatar
SlyTF1
Faction Commander
Posts: 4591
News Credits: 22
Joined: Thu Oct 22, 2009 10:34 am
Location: The Kingdom of Heaven
Watch SlyTF1 on YouTube
Strength: Infinity
Intelligence: Infinity
Speed: 10+
Endurance: 9
Rank: 10
Courage: 8
Firepower: Infinity
Skill: 10+

Re: What do I do?

Postby Autobot032 » Tue Dec 28, 2010 12:33 am

Weapon: Switch Blade Tail
SlyTF1 wrote:I got Fallout 3 for the PC today, and my life got screwed up again. I tried to install the game on my computer, the damn thing doesn't work on windows 7. I try to go in and fix it so that it does. And every time I use that program (Notepad++), it says something about "check if file is open in another program" WTF is that!? Every time I try to use that program it says that!!! Then, I try to save it again and accidentally deleted the game's engine off my computer!!! This dumb ass computer! Every time I try to save something on that program, it never works! I tried to save it again and it says I need administrator permission! I'm on the administrator thing, and nothing is working!!! WTF am I supposed to do? Is my computer screwed, or is there a way to get it back? I am so pissed at this computer, you piece of ****! I tried everything and it still doesn't work! I waited so long to get this, and life comes around and takes a crap in my freaking face! Why? I'm getting tired of this crap happening to me all the damn time!!! :BANG_HEAD: why can't anything ever work normally!? Instead, everything I do somehow gets ruined or destroyed.


Just reinstall it. That's really all you have to do. If that doesn't work, then you might have to reinstall Windows. If, as you say, nothing's working and it's crapping out, then it might be more than the game itself.
NOTE: Realize that I am not a perfect Christian, nor do I profess to be. I apologize if anyone's ever offended by me, I'm not perfect. Don't hold my posts and opinions against other Christians.
Autobot032
Matrix Keeper
Posts: 9497
News Credits: 48
Joined: Fri Oct 27, 2006 4:51 am
Location: I don't know!
Buy from Autobot032 on eBay

Re: What do I do?

Postby SlyTF1 » Tue Dec 28, 2010 1:13 am

Motto: "If my first sacrifice wasn't enough, maybe you would prefer to pay with your funky blood."
Weapon: Plasma Beam Rifle
Autobot032 wrote:
SlyTF1 wrote:I got Fallout 3 for the PC today, and my life got screwed up again. I tried to install the game on my computer, the damn thing doesn't work on windows 7. I try to go in and fix it so that it does. And every time I use that program (Notepad++), it says something about "check if file is open in another program" WTF is that!? Every time I try to use that program it says that!!! Then, I try to save it again and accidentally deleted the game's engine off my computer!!! This dumb ass computer! Every time I try to save something on that program, it never works! I tried to save it again and it says I need administrator permission! I'm on the administrator thing, and nothing is working!!! WTF am I supposed to do? Is my computer screwed, or is there a way to get it back? I am so pissed at this computer, you piece of ****! I tried everything and it still doesn't work! I waited so long to get this, and life comes around and takes a crap in my freaking face! Why? I'm getting tired of this crap happening to me all the damn time!!! :BANG_HEAD: why can't anything ever work normally!? Instead, everything I do somehow gets ruined or destroyed.


Just reinstall it. That's really all you have to do. If that doesn't work, then you might have to reinstall Windows. If, as you say, nothing's working and it's crapping out, then it might be more than the game itself.


How do I re install it? But even if I do reinstall it, it won't fix the problem with me not being able to play it on Windows 7. (BTW: This is only my second game I've tried to play on a PC.)
I Am.
User avatar
SlyTF1
Faction Commander
Posts: 4591
News Credits: 22
Joined: Thu Oct 22, 2009 10:34 am
Location: The Kingdom of Heaven
Watch SlyTF1 on YouTube
Strength: Infinity
Intelligence: Infinity
Speed: 10+
Endurance: 9
Rank: 10
Courage: 8
Firepower: Infinity
Skill: 10+

Re: What do I do?

Postby Autobot032 » Tue Dec 28, 2010 1:44 am

Weapon: Switch Blade Tail
SlyTF1 wrote:
Autobot032 wrote:
SlyTF1 wrote:I got Fallout 3 for the PC today, and my life got screwed up again. I tried to install the game on my computer, the damn thing doesn't work on windows 7. I try to go in and fix it so that it does. And every time I use that program (Notepad++), it says something about "check if file is open in another program" WTF is that!? Every time I try to use that program it says that!!! Then, I try to save it again and accidentally deleted the game's engine off my computer!!! This dumb ass computer! Every time I try to save something on that program, it never works! I tried to save it again and it says I need administrator permission! I'm on the administrator thing, and nothing is working!!! WTF am I supposed to do? Is my computer screwed, or is there a way to get it back? I am so pissed at this computer, you piece of ****! I tried everything and it still doesn't work! I waited so long to get this, and life comes around and takes a crap in my freaking face! Why? I'm getting tired of this crap happening to me all the damn time!!! :BANG_HEAD: why can't anything ever work normally!? Instead, everything I do somehow gets ruined or destroyed.


Just reinstall it. That's really all you have to do. If that doesn't work, then you might have to reinstall Windows. If, as you say, nothing's working and it's crapping out, then it might be more than the game itself.


How do I re install it? But even if I do reinstall it, it won't fix the problem with me not being able to play it on Windows 7. (BTW: This is only my second game I've tried to play on a PC.)


Windows 7 and Vista have what's known as a compatibility mode. The compatibility mode will allow 7 to adjust to the differences. As for reinstallation, if you bought it on Steam, you can always redownload it and it'll automatically reinstall the files that are missing and/or corrupted.

If you bought it on a DVD, just put the disc in the drive, it'll autoplay, and from there you can use the menu to reinstall the game. It shouldn't be too difficult. Ask your parents for help if they can.
NOTE: Realize that I am not a perfect Christian, nor do I profess to be. I apologize if anyone's ever offended by me, I'm not perfect. Don't hold my posts and opinions against other Christians.
Autobot032
Matrix Keeper
Posts: 9497
News Credits: 48
Joined: Fri Oct 27, 2006 4:51 am
Location: I don't know!
Buy from Autobot032 on eBay

Re: What do I do?

Postby SlyTF1 » Tue Dec 28, 2010 2:20 am

Motto: "If my first sacrifice wasn't enough, maybe you would prefer to pay with your funky blood."
Weapon: Plasma Beam Rifle
Autobot032 wrote:
SlyTF1 wrote:
Autobot032 wrote:
SlyTF1 wrote:I got Fallout 3 for the PC today, and my life got screwed up again. I tried to install the game on my computer, the damn thing doesn't work on windows 7. I try to go in and fix it so that it does. And every time I use that program (Notepad++), it says something about "check if file is open in another program" WTF is that!? Every time I try to use that program it says that!!! Then, I try to save it again and accidentally deleted the game's engine off my computer!!! This dumb ass computer! Every time I try to save something on that program, it never works! I tried to save it again and it says I need administrator permission! I'm on the administrator thing, and nothing is working!!! WTF am I supposed to do? Is my computer screwed, or is there a way to get it back? I am so pissed at this computer, you piece of ****! I tried everything and it still doesn't work! I waited so long to get this, and life comes around and takes a crap in my freaking face! Why? I'm getting tired of this crap happening to me all the damn time!!! :BANG_HEAD: why can't anything ever work normally!? Instead, everything I do somehow gets ruined or destroyed.


Just reinstall it. That's really all you have to do. If that doesn't work, then you might have to reinstall Windows. If, as you say, nothing's working and it's crapping out, then it might be more than the game itself.


How do I re install it? But even if I do reinstall it, it won't fix the problem with me not being able to play it on Windows 7. (BTW: This is only my second game I've tried to play on a PC.)


Windows 7 and Vista have what's known as a compatibility mode. The compatibility mode will allow 7 to adjust to the differences. As for reinstallation, if you bought it on Steam, you can always redownload it and it'll automatically reinstall the files that are missing and/or corrupted.

If you bought it on a DVD, just put the disc in the drive, it'll autoplay, and from there you can use the menu to reinstall the game. It shouldn't be too difficult. Ask your parents for help if they can.


There are A LOT of people who have the same problems with the same game on windows 7. The only solution is giving me an error every time I try it, though.
I Am.
User avatar
SlyTF1
Faction Commander
Posts: 4591
News Credits: 22
Joined: Thu Oct 22, 2009 10:34 am
Location: The Kingdom of Heaven
Watch SlyTF1 on YouTube
Strength: Infinity
Intelligence: Infinity
Speed: 10+
Endurance: 9
Rank: 10
Courage: 8
Firepower: Infinity
Skill: 10+

Re: What do I do?

Postby SlyTF1 » Tue Dec 28, 2010 3:30 am

Motto: "If my first sacrifice wasn't enough, maybe you would prefer to pay with your funky blood."
Weapon: Plasma Beam Rifle
Never mind! I think I fixed it. I hope so at least. I uninstalled it, and re installed it, and I figured out how to save things into that program! Which means I can mod Mass Effect 2 now! But, with Fallout, I'll try to bring it up tomorrow and see how it works, I just don't feel like doing it tonight. THX anyway.
I Am.
User avatar
SlyTF1
Faction Commander
Posts: 4591
News Credits: 22
Joined: Thu Oct 22, 2009 10:34 am
Location: The Kingdom of Heaven
Watch SlyTF1 on YouTube
Strength: Infinity
Intelligence: Infinity
Speed: 10+
Endurance: 9
Rank: 10
Courage: 8
Firepower: Infinity
Skill: 10+


Return to Video Games and Mobile Apps Forum

Ending Soon On eBay

Skids QT-21 Takara Tomy Q Transformers Series 2015 Mini Figure - NEW - Time Remaining: 3 days 1 hour 59 minutes 20 seconds
Starscream QT-29 Takara Tomy Q Transformers Series 01 Mini Figure - NEW - Time Remaining: 3 days 2 hours 9 seconds
Transformers RID Cybertron CRUMPLEZONE 100% complete MIB - Time Remaining: 2 days 7 minutes 19 seconds
Transformers 2011 Dark of the Moon (DOTM) Voyager Class: Skyhammer *complete - Time Remaining: 2 days 8 hours 23 minutes
Transformers 1996 Beast Wars Deluxe Class: Tigatron *Missing gut gun - Time Remaining: 7 days 15 hours 45 minutes 36 seconds
Transformers Universe Generations G1 Autobot Cosmos G1 REISSUE - Time Remaining: 1 day 13 hours 2 minutes 8 seconds
Hasbro Transformers Classics Generations Bluestreak (No Gun) - Time Remaining: 2 days 5 hours 36 minutes 46 seconds
TRANSFORMERS G1 REISSUE AUTOBOT MINI-VEHICLE: SEASPRAY - Time Remaining: 1 day 13 hours 51 minutes 35 seconds
Transformers Podcast: Twincast / Podcast #149 - Titans Arrive
Twincast / Podcast #149:
"Titans Arrive"
MP3 · iTunes · RSS · View · Discuss · Ask
Posted: Sunday, July 10th, 2016